08 mei 2017, 12:00

Bouwmaat: altijd & overal

Bouwmaat denkt graag met de ondernemer mee en is met 46 vestigingen door heel Nederland meer dan slechts een groothandel voor bouwmaterialen.

Zo hebben zij een aantal handige services en diensten voor de ondernemer op een rijtje gezet onder het motto: “alles voor slimmer bouwen”.

Bij Gauddi denken wij ook graag mee; zo hebben wij een retail-kanaal ontwikkeld, volledig aanpasbaar op het desbetreffende winkelconcept.

Narrowcasting voor de retail
Winkelend publiek wil op een niet opdringerige manier over producten worden geïnformeerd tijdens het winkelen.

Door middel van digital signage kan subtieler worden ingespeeld op de wensen van de klant zonder daarbij het commerciële aspect uit het oog te verliezen. Denk bijvoorbeeld aan het informeren van klanten, commerciële uitingen, interactie met klanten en het assortiment laten zien.

Het scherm moet in de informatie van het winkelend publiek voorzien, op het juiste moment en op de juiste plek.

 

“Bij Gauddi hebben we een retail-kanaal ontwikkeld, volledig aanpasbaar op het winkelconcept.”

Ter verbetering van de informatievoorziening heeft Bouwmaat op diverse punten digital signage toegepast.

Zo zijn er bij de servicebalie en de kassa schermen te vinden met daarop onder andere alle nieuwe producten, de kortingsartikelen en de USP’s. Daarnaast zijn er een aantal verticale schermen op verschillende punten in de winkel gemonteerd met daarop de zogeheten “bouwpakker”.

Tot slot heeft elke Bouwmaat vestiging een koffiecorner waar de ondernemer koffie kan pakken en brengen zij op het scherm hier de laatste acties en de nieuwe producten onder de aandacht.